Szkolenie stacjonarne "SAMOŚWIADOMOŚĆ I REGULACJA EMOCJI"
ZAŁOŻENIA I CELE
Pracownia Psychoedukacji i Rozwoju Osobistego MOC Poznania od wielu lat kieruje swoja ofertę do
wszystkich, którzy chcą lepiej radzić sobie z emocjami i stresem w różnych obszarach życia.
Podstawowym celem treningu jest nabycie umiejętności „zarządzania emocjami”, czyli rozumienia
mechanizmów powstawania i działania emocji oraz świadomego sterowania tymi procesami w celu
zwiększenia skuteczności działania i zmniejszenia kosztów emocjonalnych.
UCZESTNICY PO SZKOLENIU:
- będą wiedzieli więcej o emocjach,
- będą bardziej świadomi tego co przeżywają, jakie mają ograniczenia, jakie przekonania o emocjach,
- będą świadomi jak ich emocje mają wpływają na ich pracę i efektywność, jakie emocje towarzyszą
pracy z zawodnikiem,
- będą wiedzieli jak można zareagować na emocje drugiego człowieka (zawodnika) by go wesprzeć,
pomóc mu je przeżyć lub na chwilę odroczyć (jeśli jest taka potrzeba).
Nasz sposób pracy zakłada współistnienie dwóch wątków:
poznawczego – formy pracy prowadzące do zwiększenia zakresu świadomości oraz pogłębienia
inteligencji emocjonalnej
treningowego – narzędzia i techniki służące regulacji stanów emocjonalnych
RAMOWA TEMATYKA WARSZTATÓW
Skuteczność w postępowaniu z ludźmi jest w dużej mierze zdeterminowana przez sprawność w
radzeniu sobie z własnymi emocjami. Świadomość i zdolność wpływania na sposób przeżywania emocji
pozwalają na bardziej efektywne działanie i zmniejszenie kosztów psychologicznych czy to
wykonywanej pracy czy radzenia sobie w sytuacjach związanych z treningami czy uczestnictwem w
zawodach sportowych.
mechanizm powstawania emocji
znaczenie emocji
diagnoza indywidualnych cech inteligencji emocjonalnej
samoświadomość – klucz do zarządzania emocjami
rozpoznawanie emocji u innych - empatia
wyrażanie uczuć
kontrola i przesterowanie uczuć własnych i cudzych
wpływ inteligencji emocjonalnej na skuteczność radzenia sobie w sytuacjach zmiany i stresu
praktyczny trening umiejętności
PROGRAM WARSZTATU – BLOKI TEMATYCZNE
1. Emocje – moduł wprowadzający
funkcja i natura emocji, mechanizmy powstawania
rodzaje emocji
2. Emocje – praca nad samoświadomością
diagnoza indywidualnych cech inteligencji emocjonalnej: rozpoznawanie i wyrażanie emocji,
indywidualny styl funkcjonowania i przeżywania złości, lęku, smutku
konstruktywne i niekonstruktywne strategie wyrażania emocji
konsekwencje blokowania emocji
fizyczne symptomy emocji i ich trafne odczytywanie
emocje a osobowość – nastawienie i automatyczne myśli oraz ich rola w radzeniu sobie z
emocjami
3. Emocje - regulacja
strategie kontroli emocjonalnej
strategie regulacji emocjonalnej
systemy regulacji emocjonalnej
złożoność regulacji emocji
umiejętność wprowadzania się w dobry stan emocjonalny
umiejętność samoopieki
METODY PRACY
Trening radzenia sobie z emocjami jest dość specyficzną częścią naszej oferty. Wymaga on w dużej
mierze pracy z samym sobą, opartej o autorefleksję i zwiększanie świadomości swojego stylu
funkcjonowania. Dlatego podstawową metodą pracy w wątku poznawczym są różne ćwiczenia mające polepszyć
rozumienie siebie.
W wątku treningowym praca polega na rozmaitych ćwiczeniach; uczestnicy poznają różnego rodzaju
narzędzia i techniki, które będą mogli wykorzystać zarówno dla siebie, jak i do pracy z klientami.
Odbiorcy szkolenia:
Psychologowie sportu i trenerzy mentalni, osoby szkolące się w kierunku mentalnego wsparcia zawodników.
Termin:
12-13.06.2021 (2 dni, 16 h)
sb. 11:00-19:00
nd 9:00-17:00
Miejsce:
Poznań, ul Św. Marcin 80/82, sala 314 (CK Zamek)
Inwestycja:
780zł – koszt szkolenia, materiałów szkoleniowych, przerwy kawowej.
Prowadzący:
Aleksandra Stanek - psycholog o specjalności klinicznej i psychologii zdrowia, dyplomowany trener biznesu i rozwoju osobistego, certyfikowany coach ICF, wykładowca akademicki, nauczyciel Mindfulness, psychoterapeuta poznawczo-beahwioralny oraz terapeuta EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Ma za sobą ponad 20 letnią praktykę zawodową.
Pracuje z grupami w zakresie treningów i szkoleń dotyczących rozwoju kompetencji osobistych, społecznych i przywódczych w życiu prywatnym oraz biznesie. Specjalizuje się w tematyce komunikacji, emocji, stresu, work-life balance oraz psychologicznych kosztów pracy.
Wykładowca na studiach podyplomowych na kierunkach Manager HR, Mediacje i Negocjacje oraz Akademia Trenera. Prowadzi psychoterapię oraz indywidualne doradztwo i coaching.
W swojej pracy terapeutycznej integruje różne nurty i podejścia, przy czym przede wszystkim stosuje podejście poznawczo – behawioralne TPB ( w tym III falę CBT ), Terapię Schematu wg J. Younga oraz Dialog Motywujący (DM). Korzysta również z podejść terapii systemowej i humanistyczno-egzystencjalnej.
Zgłoszenie:
[email protected]