PRACA Z WYZWANIEM W SPORCIE
„Uczenie sie przez wgląd jest wynikiem nagłej reorganizacji sposobu postrzegania danej sytuacji”
Wolfgang Köhler, 1925
Zapraszamy na warsztat poświęcony technice pracy z wyzwaniem indywidualnym i grupowym. Przez wyzwanie rozumiemy każde zadanie, cel, projekt, które realizujemy indywidualnie lub w zespole. Technika pozwala na odkrycie zasobów i sposobów, które już się sprawdziły w przeszłości oraz umiejętne wykorzystywanie ich w realizacji bieżących projektów lub świadomej rezygnacji z realizacji akurat tego celu. Warsztat prowadzi do znakomitych rezultatów w połączeniu z pogłębieniem świadomości o sobie.
Ludzie uczą się rozwiązywać złożone problemy nie tylko metodą prób i błędów, ale także kiedy łączą to co wiedzą z tym czego się dowiadują. David Grove pokazał nam jak pracować z procesem zbierania informacji ze świata wewnętrznego i zewnętrznego. Poprzez uporządkowanie i wzmocnienie wglądu pojawia się zorganizowana wiedza jako przebłysk "Aha-wiem". David Grove [1]nazwał to "Emergent Knowledge" - wiedza emergentna w skrócie EK. W podejściu EK zadaniem osoby prowadzącej (Facylitatora) jest stworzenie sytuacji, w której zawodnik/ trener/klient uzyskuje głęboki wgląd w to, o co naprawdę mu chodzi i dociera do zasobów, które ułatwiają zmiany. Służą temu narzędzia autorstwa Davida Grove, do których inspirował się zarówno badaniami naukowymi jak i tradycjami uzdrawiania wg. starożytnych Greków i Maorysów - "whakapapa". Są to Clean Space, Inner Space, Potęga liczby 6 i Projekt EK.
DLA KOGO
PROGRAM
PRACA Z WYZWANIEM W SPORCIE
1. Przedstawienie wyzwania w formie dowolnej metafory wizualnej.
2. Retrospektywa sukcesów i porażek w dotychczasowych wyzwaniach.
3. Rozpoznanie własnych źródeł motywacji i związanej z tym energii.
4. Analiza systemowa:
- z jakimi liczyć się przeciwnościami, brakiem środków lub poparciu u osób ,
- jak wykorzystać osoby, środki i okoliczności wspierające.
5. Synteza informacji i konstrukcja projektu.
6. Plan działania.
7. Podsumowanie: modelowanie i myślenie systemowe w pracy z wyzwaniem.
DLACZEGO WARTO:
W efekcie warsztatu pojedyncze osoby lub zespół wiedzą więcej o realizowanym lub planowanym wyzwaniu. Identyfikują swoje zasoby i ograniczenia. Praca nad wybranym celem prowadzi do jego rozwoju, ukonstytuowania lub nierzadko podjęcia decyzji o zaprzestaniu realizacji, zmianie osób realizujących, poszukiwania i lokalizowania nowych zasobów, osób znaczących i mających wpływ na realizacje zadania.
Jak pokazują doświadczenia, warsztat może prowadzić do rozwoju projektu jak również do transformacji wizji projektu lub wpływać na decyzję o zaprzestaniu/ nie podejmowaniu realizacji. Jak wynika z doświadczeń/ relacji uczestników warsztat był jednym z elementów wspierających decyzje zarówno co do zaprzestania realizacji, współpracy lub w innych przepadkach wpłynął na rozwój projektów.
Proces który wpływa na rozwój / zmianę w projekcie oparty jest na wiedzy emergentnej [2] do której poprzez warsztat ułatwiamy sobie dostęp.
[2] EK Emergencja oznacza pojawienie się nowych cech i właściwości wiedzy na wyższych poziomach organizacji. W wiedzy emergentnej trudna jest do przewidzenia liczba oddziaływań między prostymi elementami wnioskowania uwzględnianymi przy symulowaniu wglądu i refleksji. Poprzez Uporządkowanie i wzmocnienie wglądu wyłania sie nowa wyżej zorganizowana wiedza.
OSOBA PROWADZĄCA:
Agnieszka Marlińska – Coach / facylitator / mentor coach (PCC / ICF). Magister psychologii oraz absolwentka 4 międzynarodowych szkół coachingowych. Intensywnie pracuję nad rozwojem narzędzi coachingowych oraz etyką w coachingu. Doskonaliła warsztat pod kierunkiem Dr Marylin Atkinson, założycielki Erickson College. Jedna z prekursorek Clean Coachingu w Polsce. W biznesie pracuje najczęściej jako design management coach oraz z wykorzystaniem metod facylitacji design thinking. Zawodowo stosuje coaching systemowy i ericksonowski, metody clean coachingu i pracy z obrazami metaforycznymi. Bierze udział w badaniach naukowych nad efektywnością wykorzystania metafory w coachingu oraz rozwoju kariery i biznesu na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Założycielka i pomysłodawczyni platformy coachspace.com. Swą mocą i sercem wspiera akcję społeczną "Droga do Zmiany”. W ciągłym dążeniu do rozwoju - obecnie na ścieżce psychoterapeutycznej, w stałej superwizji w nurcie ericsonowskim. Kreatywnie tworzy narzędzia wspierające prowadzenie spotkań (Zmarzyciele.pl).
TERMIN
23 kwietnia 2022 (sobota)
godz. 11:00-18:30
MIEJSCE:
Poznań ul. Niemeńska 9
KOSZTY:
250zł, uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały do ćwiczeń praktycznych i certyfikat ukończenia szkolenia.
Dla uczestników innych szkoleń Strefy Psychologii Sportu urodzinowa zniżka -60zł
ZGŁOSZENIE:
[email protected]
Wolfgang Köhler, 1925
Zapraszamy na warsztat poświęcony technice pracy z wyzwaniem indywidualnym i grupowym. Przez wyzwanie rozumiemy każde zadanie, cel, projekt, które realizujemy indywidualnie lub w zespole. Technika pozwala na odkrycie zasobów i sposobów, które już się sprawdziły w przeszłości oraz umiejętne wykorzystywanie ich w realizacji bieżących projektów lub świadomej rezygnacji z realizacji akurat tego celu. Warsztat prowadzi do znakomitych rezultatów w połączeniu z pogłębieniem świadomości o sobie.
Ludzie uczą się rozwiązywać złożone problemy nie tylko metodą prób i błędów, ale także kiedy łączą to co wiedzą z tym czego się dowiadują. David Grove pokazał nam jak pracować z procesem zbierania informacji ze świata wewnętrznego i zewnętrznego. Poprzez uporządkowanie i wzmocnienie wglądu pojawia się zorganizowana wiedza jako przebłysk "Aha-wiem". David Grove [1]nazwał to "Emergent Knowledge" - wiedza emergentna w skrócie EK. W podejściu EK zadaniem osoby prowadzącej (Facylitatora) jest stworzenie sytuacji, w której zawodnik/ trener/klient uzyskuje głęboki wgląd w to, o co naprawdę mu chodzi i dociera do zasobów, które ułatwiają zmiany. Służą temu narzędzia autorstwa Davida Grove, do których inspirował się zarówno badaniami naukowymi jak i tradycjami uzdrawiania wg. starożytnych Greków i Maorysów - "whakapapa". Są to Clean Space, Inner Space, Potęga liczby 6 i Projekt EK.
DLA KOGO
- Dla psychologów i trenerów mentalnych pracujących w sporcie;
- Dla poszukujących/ konsolidujących pomysły na nowe projekty;
- Dla tych którzy chcą czerpać większą satysfakcje z realizacji wyzwań, mieć poczucie bycia w „zgodzie” ze sobą i innymi w realizacji zadań;
- Dla tych którzy zaczynają nowy projekt który jest dla nich wyzwaniem.
- Dla szukających większej integracji w realizacji celów;
- Dla tych którzy poszukują dodatkowych zasobów (wewnętrznych i zewnętrznych) w realizacji celów;
- Dla tych którzy myślą czy nie „zakopać” / zrezygnować z danego celu;
- Dla tych którzy chcą zobaczyć w szerszym kontekście dlaczego konkretny projekt nie powiódł się.
PROGRAM
PRACA Z WYZWANIEM W SPORCIE
1. Przedstawienie wyzwania w formie dowolnej metafory wizualnej.
2. Retrospektywa sukcesów i porażek w dotychczasowych wyzwaniach.
3. Rozpoznanie własnych źródeł motywacji i związanej z tym energii.
4. Analiza systemowa:
- z jakimi liczyć się przeciwnościami, brakiem środków lub poparciu u osób ,
- jak wykorzystać osoby, środki i okoliczności wspierające.
5. Synteza informacji i konstrukcja projektu.
6. Plan działania.
7. Podsumowanie: modelowanie i myślenie systemowe w pracy z wyzwaniem.
DLACZEGO WARTO:
W efekcie warsztatu pojedyncze osoby lub zespół wiedzą więcej o realizowanym lub planowanym wyzwaniu. Identyfikują swoje zasoby i ograniczenia. Praca nad wybranym celem prowadzi do jego rozwoju, ukonstytuowania lub nierzadko podjęcia decyzji o zaprzestaniu realizacji, zmianie osób realizujących, poszukiwania i lokalizowania nowych zasobów, osób znaczących i mających wpływ na realizacje zadania.
Jak pokazują doświadczenia, warsztat może prowadzić do rozwoju projektu jak również do transformacji wizji projektu lub wpływać na decyzję o zaprzestaniu/ nie podejmowaniu realizacji. Jak wynika z doświadczeń/ relacji uczestników warsztat był jednym z elementów wspierających decyzje zarówno co do zaprzestania realizacji, współpracy lub w innych przepadkach wpłynął na rozwój projektów.
Proces który wpływa na rozwój / zmianę w projekcie oparty jest na wiedzy emergentnej [2] do której poprzez warsztat ułatwiamy sobie dostęp.
[2] EK Emergencja oznacza pojawienie się nowych cech i właściwości wiedzy na wyższych poziomach organizacji. W wiedzy emergentnej trudna jest do przewidzenia liczba oddziaływań między prostymi elementami wnioskowania uwzględnianymi przy symulowaniu wglądu i refleksji. Poprzez Uporządkowanie i wzmocnienie wglądu wyłania sie nowa wyżej zorganizowana wiedza.
OSOBA PROWADZĄCA:
Agnieszka Marlińska – Coach / facylitator / mentor coach (PCC / ICF). Magister psychologii oraz absolwentka 4 międzynarodowych szkół coachingowych. Intensywnie pracuję nad rozwojem narzędzi coachingowych oraz etyką w coachingu. Doskonaliła warsztat pod kierunkiem Dr Marylin Atkinson, założycielki Erickson College. Jedna z prekursorek Clean Coachingu w Polsce. W biznesie pracuje najczęściej jako design management coach oraz z wykorzystaniem metod facylitacji design thinking. Zawodowo stosuje coaching systemowy i ericksonowski, metody clean coachingu i pracy z obrazami metaforycznymi. Bierze udział w badaniach naukowych nad efektywnością wykorzystania metafory w coachingu oraz rozwoju kariery i biznesu na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Założycielka i pomysłodawczyni platformy coachspace.com. Swą mocą i sercem wspiera akcję społeczną "Droga do Zmiany”. W ciągłym dążeniu do rozwoju - obecnie na ścieżce psychoterapeutycznej, w stałej superwizji w nurcie ericsonowskim. Kreatywnie tworzy narzędzia wspierające prowadzenie spotkań (Zmarzyciele.pl).
TERMIN
23 kwietnia 2022 (sobota)
godz. 11:00-18:30
MIEJSCE:
Poznań ul. Niemeńska 9
KOSZTY:
250zł, uczestnictwo w szkoleniu oraz materiały do ćwiczeń praktycznych i certyfikat ukończenia szkolenia.
Dla uczestników innych szkoleń Strefy Psychologii Sportu urodzinowa zniżka -60zł
ZGŁOSZENIE:
[email protected]