ZŁOŚĆ, LĘK I SMUTEK - REGULOWANIE STANÓW EMOCJONALNYCH oraz RUTYNA W SPORCIE
Założenia i cele
Podstawowym celem treningu jest nabycie umiejętności „zarządzania emocjami”, czyli rozumienia mechanizmów powstawania i działania emocji oraz świadomego sterowania tymi procesami w celu zwiększenia skuteczności działania i zmniejszenia kosztów emocjonalnych.
Uczestnicy po szkoleniu:
- będą wiedzieli jakie elementy tworzą dobrą rutynę przedstartową, przedmeczową oraz rutynę po błędzie;
- podejmą refleksje na temat własnych rutyn zawodowych;
- będą wiedzieli więcej o emocjach,
- będą bardziej świadomi tego co przeżywają, jakie mają ograniczenia, jakie przekonania o emocjach,
- będą świadomi jak ich emocje mają wpływają na ich pracę i efektywność, jakie emocje towarzyszą pracy z zawodnikiem,
- będą wiedzieli jak można zareagować na emocje drugiego człowieka (zawodnika) by go wesprzeć, pomóc mu je przeżyć lub na chwilę odroczyć (jeśli jest taka potrzeba).
Nasz sposób pracy zakłada współistnienie dwóch wątków:
Ramowa tematyka warsztatów
Skuteczność w postępowaniu z ludźmi jest w dużej mierze zdeterminowana przez sprawność w radzeniu sobie z własnymi emocjami. Świadomość i zdolność wpływania na sposób przeżywania emocji pozwalają na bardziej efektywne działanie i zmniejszenie kosztów psychologicznych czy to wykonywanej pracy czy radzenia sobie w sytuacjach związanych z treningami czy uczestnictwem w zawodach sportowych.
Trening umiejętności będzie obejmował m.in.:
Dodatkowo każdego dnia warsztatów uczestnicy będą mieli okazję skorzystać z praktyk relaksacyjnych lub Mindfulness, które pozwolą na odpoczynek i dobre samopoczucie.
PROGRAM WARSZTATU – BLOKI TEMATYCZNE
I. RUTYNA W SPORCIE. 1 dzień (Magdalena Kaczmarek)
1. Czym jest rutyna - wstęp
2. Rutyny w sporcie – budowanie i doskonalenie:
3. Rutyna psychologa sportu:
II. UMIEJĘTNOŚĆ REGULOWANIA STANÓW EMOCJONALNYCH – ZŁOŚĆ, LĘK I SMUTEK. 2,3 i 4 dzień (Aleksandra Stanek)
1. Emocje – moduł wprowadzający
2. Emocje – praca nad samoświadomością
3. Emocje w relacji psycholog-zawodnik
4. Emocje u klientów.
Metody pracy:
Trening radzenia sobie z emocjami jest dość specyficzną częścią naszej oferty. Wymaga on w dużej mierze pracy z samym sobą, opartej o autorefleksję i zwiększanie świadomości swojego stylu funkcjonowania.
Dlatego podstawową metodą pracy w wątku poznawczym są różne ćwiczenia mające polepszyć rozumienie siebie.
W wątku treningowym praca polega na rozmaitych ćwiczeniach; uczestnicy poznają różnego rodzaju narzędzia i techniki, które będą mogli wykorzystać zarówno dla siebie, jak i do pracy z klientami.
W warsztatach będą wykorzystane różne nurty i podejścia, zgodnie z którymi pracuję, przy czym przede wszystkim będzie to podejście poznawczo-behawioralne ( w tym III fala nurtów poznawczo-behawioralnych ) oraz Mindfulness.
Odbiorcy szkolenia:
Psychologowie sportu i trenerzy mentalni, osoby szkolące się w kierunku mentalnego wsparcia zawodników.
Termin:
3-6.12.2020 (4 dni, 31,5h)
cześć 1. Rutyna w sporcie 3.12.2020 godz. 11:00-18:30
cześć 2. Złość, lęk i smutek - regulowanie stanów emocjonalnych 4-6.2020 (piątek 14:00-19:00, sobota 9:00-18:30, niedziela 9:00-18:30)
Miejsce:
3.12.2020 (czwartek) Poznan, ul Św. Marcin 80/82, sala 314 (CK Zamek)
4-6.12.2020 (piątek-niedzieli) Poznań, ul. Jackowskiego 13/6 (Pracownia Psychoedukacji i Rozwoju Osobistego MOC Poznania)
Inwestycja:
4 dni 31.5h, 1350zł – koszt szkolenia, materiałów szkoleniowych, przerwy kawowej.
Istnieje mozliwość dołączenia do wybranej cześci szkolenia:
cześć 1. "Rutyna w sporcie" (7,5h) , inwestycja 360 zł
cześć 2. "Złość, lęk i smutek - regulacja procesów emocjonalnych" (24h), inwestycja 990 zł
Prowadzący:
Aleksandra Stanek - psycholog o specjalności klinicznej i psychologii zdrowia, dyplomowany trener biznesu i rozwoju osobistego, certyfikowany coach ICF, wykładowca akademicki, nauczyciel Mindfulness, psychoterapeuta poznawczo-beahwioralny oraz terapeuta EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Ma za sobą ponad 20 letnią praktykę zawodową.
Pracuje z grupami w zakresie treningów i szkoleń dotyczących rozwoju kompetencji osobistych, społecznych i przywódczych w życiu prywatnym oraz biznesie. Specjalizuje się w tematyce komunikacji, emocji, stresu, work-life balance oraz psychologicznych kosztów pracy.
Wykładowca na studiach podyplomowych na kierunkach Manager HR, Mediacje i Negocjacje oraz Akademia Trenera. Prowadzi psychoterapię oraz indywidualne doradztwo i coaching.
W swojej pracy terapeutycznej integruje różne nurty i podejścia, przy czym przede wszystkim stosuje podejście poznawczo – behawioralne TPB ( w tym III falę CBT ), Terapię Schematu wg J. Younga oraz Dialog Motywujący (DM). Korzysta również z podejść terapii systemowej i humanistyczno-egzystencjalnej.
Magdalena Kaczmarek (Kemnitz)– psycholog sportu certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, instruktor sportu, olimpijka. Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe Psychologia Sportu i studia podyplomowe Akademia Trenera. Uzyskałam Akredytacje Polskiego Komitetu Olimpijskiego (lata 2010 i 2015). Doświadczenie zawodowe zdobywałam jako Trener Integralnej Postawy Gotowości Startowej Londyn 2012, oraz w ramach współpracy z zawodnikami grupami sportowymi na poziomie kadry oraz klubów sportowych. Umiejętności pracy z zawodnikiem rozwijałam w ramach superwizji u profesora Jana Blecharza - psychologa klasy mistrzowskiej oraz Grażyny Ślifierz - superwizora Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Ukończyłam szkolenie Terapii Racjonalnego Zachowania, Coachingu, Technik Relaksacji i Mindfulness, Warsztaty Pracy z Ciałem, oraz w ramach licznych szkoleń dotyczących psychologii sportu. Jestem współautorką książki. „Trening mentalny psychologia sportu w praktyce” M.Behnke, K. Chlebosz, M.Kaczmarek, Wydawnictwo Inne Spacery, /2017r.
Zgłoszenie:
[email protected]
Założenia i cele
Podstawowym celem treningu jest nabycie umiejętności „zarządzania emocjami”, czyli rozumienia mechanizmów powstawania i działania emocji oraz świadomego sterowania tymi procesami w celu zwiększenia skuteczności działania i zmniejszenia kosztów emocjonalnych.
Uczestnicy po szkoleniu:
- będą wiedzieli jakie elementy tworzą dobrą rutynę przedstartową, przedmeczową oraz rutynę po błędzie;
- podejmą refleksje na temat własnych rutyn zawodowych;
- będą wiedzieli więcej o emocjach,
- będą bardziej świadomi tego co przeżywają, jakie mają ograniczenia, jakie przekonania o emocjach,
- będą świadomi jak ich emocje mają wpływają na ich pracę i efektywność, jakie emocje towarzyszą pracy z zawodnikiem,
- będą wiedzieli jak można zareagować na emocje drugiego człowieka (zawodnika) by go wesprzeć, pomóc mu je przeżyć lub na chwilę odroczyć (jeśli jest taka potrzeba).
Nasz sposób pracy zakłada współistnienie dwóch wątków:
- poznawczego – formy pracy prowadzące do zwiększenia zakresu świadomości oraz pogłębienia inteligencji emocjonalnej,
- treningowego – narzędzia i techniki służące regulacji stanów emocjonalnych.
Ramowa tematyka warsztatów
Skuteczność w postępowaniu z ludźmi jest w dużej mierze zdeterminowana przez sprawność w radzeniu sobie z własnymi emocjami. Świadomość i zdolność wpływania na sposób przeżywania emocji pozwalają na bardziej efektywne działanie i zmniejszenie kosztów psychologicznych czy to wykonywanej pracy czy radzenia sobie w sytuacjach związanych z treningami czy uczestnictwem w zawodach sportowych.
- mechanizm powstawania emocji
- znaczenie emocji
- diagnoza indywidualnych cech inteligencji emocjonalnej
- samoświadomość – klucz do zarządzania emocjami
- rozpoznawanie emocji u innych - empatia
- wyrażanie uczuć
- kontrola i przesterowanie uczuć własnych i cudzych
- wpływ inteligencji emocjonalnej na skuteczność radzenia sobie w sytuacjach zmiany i stresu
- praktyczny trening umiejętności
Trening umiejętności będzie obejmował m.in.:
- ćwiczenia uważności jako sposobu zwiększania kontaktu z ciałem,
- ćwiczenia zwiększające świadomość myśli oraz wyciszające wewnętrzny chaos myślowy,
- ćwiczenia regulujące napięcie emocjonalne,
- ćwiczenia wyciszające emocje,
- ćwiczenia pozwalające uzyskać pożądany stan emocjonalny,
- ćwiczenia redukujące poziom zbyt wysokich emocji.
Dodatkowo każdego dnia warsztatów uczestnicy będą mieli okazję skorzystać z praktyk relaksacyjnych lub Mindfulness, które pozwolą na odpoczynek i dobre samopoczucie.
PROGRAM WARSZTATU – BLOKI TEMATYCZNE
I. RUTYNA W SPORCIE. 1 dzień (Magdalena Kaczmarek)
1. Czym jest rutyna - wstęp
- funkcja rutyny i cel;
- elementy włączane w rutynę zawodnika;
- rutyna sportowa vs przesąd.
2. Rutyny w sporcie – budowanie i doskonalenie:
- stosowanie rutyny vs sztywność działania;
- zasady wprowadzania, testowania, modyfikowania rutyny;
- pomysły na rutynę przedstartową i rutynę po błędzie dla zawodnika;
- przykłady zawodników i ich rutyn.
3. Rutyna psychologa sportu:
- Wsparcie efektywności psychologa – rutyna przygotowania do sesji,
- Subiektywnie – doświadczenia własne.
II. UMIEJĘTNOŚĆ REGULOWANIA STANÓW EMOCJONALNYCH – ZŁOŚĆ, LĘK I SMUTEK. 2,3 i 4 dzień (Aleksandra Stanek)
1. Emocje – moduł wprowadzający
- funkcja i natura emocji, mechanizmy powstawania,
- rodzaje emocji,
- pozytywne i negatywne skutki emocji,
- poznawczo-behawioralny model rozumienia emocji,
- co utrudnia regulowanie emocji,
- rola uważności w regulowaniu stanów emocjonalnych.
2. Emocje – praca nad samoświadomością
- diagnoza indywidualnych cech inteligencji emocjonalnej: rozpoznawanie i wyrażanie emocji, indywidualny styl funkcjonowania i przeżywania złości, lęku, smutku,
- konstruktywne i niekonstruktywne strategie wyrażania emocji,
- konsekwencje blokowania emocji,
- fizyczne symptomy emocji i ich trafne odczytywanie,
- emocje a osobowość – nastawienie i automatyczne myśli oraz ich rola w radzeniu sobie z emocjami.
3. Emocje w relacji psycholog-zawodnik
- analiza mechanizmów powstawania emocji w relacji psycholog-zawodnik: przedmiotem pracy będą typowe dla uczestników sytuacje generujące trudne stany emocjonalne w relacjach zawodowych, zostaną one przeanalizowane pod kątem wyeliminowania z nich zbędnego i szkodliwego stresu,
- trening nowych umiejętności – praca w podgrupach, symulacje fragmentów sytuacji zawodowych,
- przygotowanie się do pracy, umiejętność wprowadzania się w dobry stan emocjonalny,
- empatia – korzyści i zagrożenia,
- kontrolowanie emocji i radzenie sobie z wysokim napięciem emocjonalnym w czasie pracy.
4. Emocje u klientów.
- jak wspierać zawodnika w regulowaniu stanów emocjonalnych, zarówno pożądanych, jak i niepożądanych,
- diagnoza samoświadomości i umiejętności regulowania emocji u zawodnika
- umiejętności związane z uważnością,
- zmiana reakcji emocjonalnych (z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności zdobytej w poprzednich modułach),
- opanowanie bardzo trudnych emocji,
- zwiększanie tolerancji na trudne emocje w sytuacji kryzysu,
- zwiększanie efektywności poprzez umiejętność wprowadzania się w „dobry stan emocjonalny”.
Metody pracy:
Trening radzenia sobie z emocjami jest dość specyficzną częścią naszej oferty. Wymaga on w dużej mierze pracy z samym sobą, opartej o autorefleksję i zwiększanie świadomości swojego stylu funkcjonowania.
Dlatego podstawową metodą pracy w wątku poznawczym są różne ćwiczenia mające polepszyć rozumienie siebie.
W wątku treningowym praca polega na rozmaitych ćwiczeniach; uczestnicy poznają różnego rodzaju narzędzia i techniki, które będą mogli wykorzystać zarówno dla siebie, jak i do pracy z klientami.
W warsztatach będą wykorzystane różne nurty i podejścia, zgodnie z którymi pracuję, przy czym przede wszystkim będzie to podejście poznawczo-behawioralne ( w tym III fala nurtów poznawczo-behawioralnych ) oraz Mindfulness.
Odbiorcy szkolenia:
Psychologowie sportu i trenerzy mentalni, osoby szkolące się w kierunku mentalnego wsparcia zawodników.
Termin:
3-6.12.2020 (4 dni, 31,5h)
cześć 1. Rutyna w sporcie 3.12.2020 godz. 11:00-18:30
cześć 2. Złość, lęk i smutek - regulowanie stanów emocjonalnych 4-6.2020 (piątek 14:00-19:00, sobota 9:00-18:30, niedziela 9:00-18:30)
Miejsce:
3.12.2020 (czwartek) Poznan, ul Św. Marcin 80/82, sala 314 (CK Zamek)
4-6.12.2020 (piątek-niedzieli) Poznań, ul. Jackowskiego 13/6 (Pracownia Psychoedukacji i Rozwoju Osobistego MOC Poznania)
Inwestycja:
4 dni 31.5h, 1350zł – koszt szkolenia, materiałów szkoleniowych, przerwy kawowej.
Istnieje mozliwość dołączenia do wybranej cześci szkolenia:
cześć 1. "Rutyna w sporcie" (7,5h) , inwestycja 360 zł
cześć 2. "Złość, lęk i smutek - regulacja procesów emocjonalnych" (24h), inwestycja 990 zł
Prowadzący:
Aleksandra Stanek - psycholog o specjalności klinicznej i psychologii zdrowia, dyplomowany trener biznesu i rozwoju osobistego, certyfikowany coach ICF, wykładowca akademicki, nauczyciel Mindfulness, psychoterapeuta poznawczo-beahwioralny oraz terapeuta EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Ma za sobą ponad 20 letnią praktykę zawodową.
Pracuje z grupami w zakresie treningów i szkoleń dotyczących rozwoju kompetencji osobistych, społecznych i przywódczych w życiu prywatnym oraz biznesie. Specjalizuje się w tematyce komunikacji, emocji, stresu, work-life balance oraz psychologicznych kosztów pracy.
Wykładowca na studiach podyplomowych na kierunkach Manager HR, Mediacje i Negocjacje oraz Akademia Trenera. Prowadzi psychoterapię oraz indywidualne doradztwo i coaching.
W swojej pracy terapeutycznej integruje różne nurty i podejścia, przy czym przede wszystkim stosuje podejście poznawczo – behawioralne TPB ( w tym III falę CBT ), Terapię Schematu wg J. Younga oraz Dialog Motywujący (DM). Korzysta również z podejść terapii systemowej i humanistyczno-egzystencjalnej.
Magdalena Kaczmarek (Kemnitz)– psycholog sportu certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, instruktor sportu, olimpijka. Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe Psychologia Sportu i studia podyplomowe Akademia Trenera. Uzyskałam Akredytacje Polskiego Komitetu Olimpijskiego (lata 2010 i 2015). Doświadczenie zawodowe zdobywałam jako Trener Integralnej Postawy Gotowości Startowej Londyn 2012, oraz w ramach współpracy z zawodnikami grupami sportowymi na poziomie kadry oraz klubów sportowych. Umiejętności pracy z zawodnikiem rozwijałam w ramach superwizji u profesora Jana Blecharza - psychologa klasy mistrzowskiej oraz Grażyny Ślifierz - superwizora Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Ukończyłam szkolenie Terapii Racjonalnego Zachowania, Coachingu, Technik Relaksacji i Mindfulness, Warsztaty Pracy z Ciałem, oraz w ramach licznych szkoleń dotyczących psychologii sportu. Jestem współautorką książki. „Trening mentalny psychologia sportu w praktyce” M.Behnke, K. Chlebosz, M.Kaczmarek, Wydawnictwo Inne Spacery, /2017r.
Zgłoszenie:
[email protected]